Tuesday, February 22, 2011

walking down the memory lane


believe me or not,dulu aku pernah menceburkan diri (xley blah punya ayat) dlm sports yg agak pelik n rare d Malaysia - FENCING (bkn 'mempagar' or anythg yg bkaitan ngn pagar, it's lawan pedang)..


back then, i got a chance to go to SUKMA during my Form-3 year (i guess tht would b on 2006)..

tp malangnya thn psekolahan aku x sesuai utk aku join SUKMA sbb form 3 PMR, n then form 5 plak SPM..

so mak aku x kasi pegi..aku pun jd serba salah sbnrnya.


but i kept telling to myself takpe la kott klau x g sukma skalipun, stay fencing kt skolah cukup ah kott..

lgpun msa aku naik form 4 or form 5 camtu,aku dh x training sendiri sgt sbb i need to coach for my juniors..

form 5 plak aku jadik pengerusi for persatuan lawan pedang skolah..lg laa xde msa nk training sendiri sbb most of evening practices aku yg kena buat n organize n bla bla blaa...kwn2 yg free utk tolong aku coach anak2 buah ni pun x ramai,jrg2 gak dtg tolong so msa tu i got my hands full with soooo many school activities..


i don't even know how d heck i could manage myself during form 5..there's too much commitments..

nasib baik aku x jadik pengawas,kalau iye mampos aku.

tp form 5 zaman kegemilangan lh jugak..selain drpd jd kepala for budak2 fencing,i made captain for my school netball team too..pastu ikut debate lg,forum,ape bnda jadah koku academic or non-academic,smua aku nk join..

same goes when i'm here..maybe sbb aku suka buat diri aku busy...it makes me alive ;)


btw,tujuan nak sgt konon2 walk down the memory lane ni is bcoz i'm thinking of joining somethg like SAFA (Selangor Amateur Fencing Association) which Terry told me tht it is in Shah Alam...n i guess this is a good place for me to start with fencing (again) and try to fill in my time with some physical activities - rather than meluangkan my remaining 3 years here going back n forth to classes without anythg interesting in life..


i miss my fencing moments...eventho i can tell that i'm not really good at it but i love doing it..maybe i just need better training n chances to polish up my skills bcoz i remember my coach said tht i got great assets to be an excellent fencer..

i got long legs,long arms,n yada yada yadaa~...

i want to start from d beginning,biorkan je lah klau nnti sparring berterabur sbb dh 2 tahun stop fencing skjap..

but what the hell, that's why every experts starts from an amateur stage..

klau x mbawak ke mana sgt pun xpe,i just wanna do it coz i love it.enuff said.. :)

k thanks bye.

No comments:

Post a Comment