Wednesday, May 23, 2012

bila aku sudah tiada

bila aku sudah tiada
biarlah semua orang meneruskan hidup
menggunakan semua peluang yang ada
semua peluang yang aku tinggalkan

bila aku sudah tiada
sebarkanlah hartaku sebaik-baiknya
berikanlah kpd anak-anak itu
yang bisa membuatkan hatiku tersentuh,
menangis di jiwa.

bila aku sudah tiada
aku mahukan orang yang aku cinta
membahagiakan dirinya di alam yang nyata
dengan perasaan yang lebih benar
dengan perasaan yang lebih dalam

bila aku sudah tiada
lakarkanlah memoriku
di dalam buku yang tebal kulitnya
agar bisa kau tanam dalam-dalam
cukup dalam hingga kau tak mampu mengoreknya kembali

bila aku sudah tiada
maafkanlah dosaku
maafkanlah khilafku

bila aku sudah tiada
berbahagialah semuanya
aku hanya
satu cebisan hidupmu
tak kira kecil atau besar

kau akan harungi
kau harus lepasi

No comments:

Post a Comment