Monday, May 21, 2012

bukan kebiasaan

ngeheheh tonight I think I'm gonna write in BM.
I can easily be influenced,and I've been reading books in BM quite recently.
it's been evolving in a way I didn't expect, and I'm still exploring the beauty in them :)


ok. ini bukan kebiasaan.
menulis dalam BM.
blog dah ada lama, tapi hampir semua dalam Bhs Inggeris.

(sorry to say, tp sebenarnya aku suka menulis dlm bentuk begini. bukannya pengaruh dr sesiapa, cuma aku tak menyokong penulisan bahasa Melayu yg digelar 'moden' atau 'bahasa elektronik')


ada buku.
penuh dengan coret tak tentu hala.
tak semua yang ditulis sama.
tak semua yang tahu buku itu wujud.
hakikatnya tak siapa pun tahu apakah ia sebenarnya.

aku bukan jenis yang berahsia.
semua yang ada dihati, seringkali diluah walau tak dimengerti.
tapi buku ini, mungkin rahsia yang
aku tak rasa dunia perlu tahu.

mungkin pelik.
aku yang sedang bercerita tentang buku rahsia.
tapi, buku itu
adalah penenang jiwa
satu 'escapism'
dari dunia yang terlalu sering aku tempuhi
yang sejaknya aku sendiri sudah lupa

aku bukan perahsia
aku bukan sebuah misteri
aku buka hatiku sentiasa
untuk sesiapa yang ingin meneroka
cuma beberapa ketika
aku lebih selesa
sendiri, tak diketahui.

ruang dihati
tak semua mesti diisi
tinggalkan lah sekelumit
untuk kau lari menyembunyi diri.

No comments:

Post a Comment